شعار سال 95-1
 
  
يكشنبه 1 اسفند 1395   22:22:36
مشترکين
سه شنبه 7/10/1389


شرایط عمومی:
1- مشترکین می باید در یکی از بانکهای کشور حساب بانکی داشته باشند « در برخی از بانکها نوع حساب تفاوت نمی کند ولی در برخی از بانکها فقط حساب‌های کارت مورد قبول می باشد.
2-مشترکین می باید دو رمز پرداخت غیر حضوری را از طریق تکمیل فرم ثبت نام در شعبه‌ای که در آن حساب دارند دریافت نمایند.« در برخی از بانکها که این خدمات را بر روی حساب کارت ارائه می دهند این دو رمز به همراه کارت به مشتری داده می شود و یا مشتری می تواند رمز دوم خود را از دستگاههای خود پرداز دریافت نماید.»
3- فقط قبوضی که در آنها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آنها درج شده باشند در پایانه‌های غیر حضوری بانکها قابل پرداخت می باشند.
4- کلیه پایانه‌های الکترونیکی پرداخت قبوض، در پایان عملیات، شماره‌ای را به عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می نمایند. جهت اطمینان از پرداخت قبض مورد نظر مشتری شماره پیگیری را در قبض خود درج نماید و در برخی از بانکها پس از 24 ساعت و در سایر بانکها بلافاصله می تواند با ورود اطلاعات شماره پیگیری از پرداخت شدن قبض خود اطمینان حاصل نماید.
5- جهت جلوگیری از پرداخت مجدد قبض توسط سایر اعضای خانواده بهتر است مشتری تاریخ و نحوه پرداخت قبض خود را به همراه شماره پیگیری بر روی قبض بنویسد و همواره قبض و ته قبض را نزد خود نگهداری نماید.
6- در مواردی که مشتری بدلایل مختلف نیاز به پرداخت قبض خود در شرکتهای خدماتی داشته باشد با دریافت صورتحساب بانکی خود و ارائه آن به همراه قبض پرداخت شده به شرکت خدماتی مورد نظر می تواند این کار را انجام دهد.

نحوه پرداخت از طریق تلفن بانک:
1- مشتری می بایست با شماره تلفن تلفنبانک مورد نظر خود تماس بگیرد.« تلفن مشترکین می باید مجهز به سیستم Tone باشد»
2- پس از شنیدن پیام‌های اولیه، مشتری، شماره حساب و رمز اول خود را وارد می نماید.
3- پس از شنیدن راهنمایی‌های اپراتور وارد مرحله پرداخت قبض می شود و رمز دوم خود را وارد می نماید.
4-سپس به درخواست اپراتور، شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض خود را وارد می نماید.
5-پس از شنیدن پیام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض خود از طریق کلید اعلام شده توسط اپراتور عملیات خود را تائید می‌نماید.
6- سیستم، مبلغ قبض مورد نظر را از حساب مشتری کسر نموده و شماره پیگیری را به مشتری اعلام می نماید.

نحوه پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز:
1- مشتری با قرار دادن کارت و رمز خود در دستگاهها منوی پرداخت قبوض را انتخاب می نماید.
2- در دستگاه‌های خودپرداز مجهز به بارکد خوان، مشتری می تواند با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکدخوان، بارکد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد.
3- دستگاه، شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد.
4- در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.
5-چنانچه بارکد قبوض خوانده نشود یا دستگاه خودپرداز مجهز به بارکد خوان نباشد یا مشتری تمایلی به پرداخت بوسیله بارکد خوان نداشته باشد می تواند گزینه پرداخت بصورت دستی را انتخاب نموده و شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد نماید.
6- مجدداً دستگاه، شناسه قبض، نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می دهد.
7- در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می شود.

نحوه پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه «SMS»
1- مشتری در قسمت پبام‌های «SMS» تلفن همراه خود پیامی با فرمت اعلام شده توسط بانک را جهت پرداخت قبوض وارد می نماید که در آن پیام، شناسه قبض، شناسه پرداخت، شماره حساب بانکی مشتری و رمز مشتری درج می گردد.
2- پیام را به شماره موبایل بانک مورد نظر ارسال می نماید.
3- تائیدیه دریافت پیام از طرف بانک برای مشتری به همراه شماره پیگیری ارسال می شود.
4-مشتری با ارسال مجدد شماره پیگیری به بانک دستور پرداخت قبض خود را تکمیل می کند.

نحوه پرداخت قبوض از طریق اینترنت:
1- مشتری با ورود به سایت بانک مورد نظر و ورود شماره حساب و رمز اول و دوم خود وارد منوی پرداخت قبوض می شود.
2- سپس نوع قبض مورد نظر را انتخاب نموده شناسه قبض و شناسه پرداخت آن را وارد می نماید.
3- سیستم شناسه قبض، مبلغ قبض و نوع قبض را جهت اخذ تائید به مشتری نشان می دهد.
4- پس از تائید نهایی، سیستم شماره پیگیری را به مشتری اعلام نموده و قبض مورد نظر را پرداخت می کند.

نحوه پرداخت قبوض از طریق تلفن همراه «WAP»
1- مشتری از طریق موبایل خود به اینترنت متصل می شود سایر مراحل مشابه پرداخت قبض از طریق اینترنت می باشد.
تذکر: مشتری باید مشترک خدمات Data شرکت ارتباطات سیار باشد.

نحوه پرداخت قبوض از طریق پایانه‌های فروشگاهی «POS»
1- مشتری با ورود کارت خود در دستگاه POS و انتخاب گزینه پرداخت بر روی دستگاه اقدام به انتخاب نوع قبض می نماید.
2- سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می نماید.
3- دستگاه مبلغ را به مشتری نمایش خواهد داد. با تائید مشتری، دستگاه، رمز را درخواست نموده و در انتها به مشتری رسید می دهد.
لازم بذکر است از آنجا که بانک ها هر یک بسته به سیاستهای داخلی خود اقدام به راه اندازی پایانه های الکترونیکی نموده‌اند تمامی پایانه‌های همه بانکها آمادگی ارائه سرویس نداشته و هر بانک پایانه‌های مورد نظر خود را راه اندازی نموده است.
لذا جدول آمادگی بانک‌ها در پایانه‌های مختلف به پیوست می‌باشد.


مشخصات پایانه‌های غیر حضوری فعال بانک‌ها، در زمینه پرداخت غیر حضوری قبوض تا تاریخ 07/10/1389

 ردیف

نام بانک 

تلفن بانک  

موبایل بانک 

خودپرداز 

POS 

 1

 بانک تجارت

81277

فعال

فعال

فعال

 2

 بانک صادرات

09602

فعال

فعال

فعال

 3

 بانک ملت

8132

فعال

فعال

فعال

 4

 بانک ملی

09622

فعال

فعال

فعال

 5

 بانک مسکن

64096

فعال

فعال

فعال

 6

 بانک سپه

64058

فعال

فعال

----

 7

 بانک کشاورزی

09603

فعال

فعال

----

 8

 بانک رفاه کارگران

84852040-021

فعال

فعال

 فعال

 9

 بانک توسعه صادرات ایران

2722

فعال

 فعال

 فعال

 10

 بانک صنعت و معدن

 23058

 فعال

 فعال

----

 11

 بانک پاسارگاد

 غیر متمرکز

فعال

 ----

----

 12

 بانک پارسیان

84841

فعال

فعال 

فعال 

 13

بانک اقتصاد نوین

84292

فعال

فعال

فعال

 14

بانک سامان

 6422

----

 فعال

فعال

 


مجری سایت : شرکت سیگما