صفحه اصلی > خبرها > آرشیو اخبار شرکت های گاز استانی  


نسخه چاپي

مديرعامل شركت گاز استان كردستان در جلسه هيات رئيسه؛

پويايي سازماني، ريشه در رعايت قوانين و مقرارت سازماني و سلامت اداري دارد

پويايي سازماني، ريشه در رعايت قوانين و مقرارت سازماني و سلامت نظام اداري دارد و شكوفايي سازمان‌ها را فراهم مي‌آورد.

به گزارش روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گري، مديرعامل شركت گاز استان كردستان در جلسه هيات رئيسه اين شركت با بیان این مطلب، اظهارداشت: نقطه مقابل فساد اداری موضوع سلامت نظام اداری است، یعنی نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده، وظایف خود را به خوبی و برای نیل به بهره‌وری سازمانی اجرا می‌کند.

وي افزود: سلامت نظام اداری یکی از خواست‌ها و آرزوهای دیرینه جوامع مختلف بوده بطوری که نظام اداری یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموم شهروندان است. سلامت اداری به وضعی فراتر از اثربخشی کوتاه مدت سازمان اشاره دارد و سلامت نظام اداری مجموعه ای است ازخصایص نسبتاً پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات، سرعت عمل و اثربخشي را به همراه دارد.

فعله‌گري يادآور شد: فساد اداری همواره مترادف بوده است با مقوله‌ای موسوم به «سلامت اداری». این دو مانند دو کفه یک ترازو عمل می‌کنند که هر چقدر از یکی کاسته شود، بر دیگری افزوده می‌شود. فساد اداری ارتباط و پیوستگی زیادی با سلامت اداری دارد، بنابراین برای اینکه به سلامت اداری برسیم، لازم است پدیده فساد اداری را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم به مبارزه با آن بپردازیم و موجبات سلامت را فراهم آوریم.

مديرعامل شركت گاز استان كردستان در مورد تعريف فساد اداري گفت: مجموعه‌ای از قوانین و ضوابط مدون اداری وجود دارد که چارچوب فعالیت‌های مجاز اداری را تعیین می‌کنند. هر گونه رفتار اداری که مغایر با این قوانین باشد و در آن انتفاع شخصی مطرح باشد فساد اداری تلقی می شود. فساد بیانگر نوعی اغتشاش در نظمی درست و منطقی است که به مرور زمان با آسیبی که به بدنه ریشه و اساس سازمان می‌زند، موجب فروپاشی آن می‌گردد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: براي افزايش سلامت اداري بايستي حاکمیت قانون بر عملکرد همه دستگاه‌ها و تعامل بین آنها و خدمت گیرندگان بازبيني و شفاف‌سازی قوانین، مقررات، فرایندها و عملکرد براي ارباب رجوع اطلاع رساني شود، ضمن آن که در بخش خدمات، پاسخگویی بدون تبعیض همه دستگاه ها به درخواست خدمات مراجعین نهادینه شده و پاسخگويي در همه سطوح مدیریتی دستگاه هاي دولتي، جزو اهداف استراتژيك و تعالي سازماني تعريف شود؛ چراکه رعايت اين اصول موجب افزایش بهره وری و میزان اثربخشی و کارایی دستگاه هاي اجرايي مي‌شود.

در ادامه اين جلسه، فرهاد احمدي دبير كميته سلامت نظام اداري شركت گاز استان كردستان ضمن ارائه گزارش از اين كميته در مورد افزايش ميزان سلامت نظام اداري، اظهار داشت: در راستاي استقرار و توسعه سامانه هاي الكترونيك و فن‌آورهاي نوين، ايجاد فرهنگ سازماني مناسب در فضاي اداري، اجراي تكاليف و قوانین در جهت ارتقای سلامت نظام اداري، رعايت حقوق شهروندي، شناسايي گلوگاه هاي آسيب پذير، نظارت دقيق و مستمر در جلوگيري از بروز تخلفات اداري و مالي و ايجاد يك سازمان شفاف و پاسخگو، اقدامات بسيار مطلوبي در شركت گاز استان كردستان صورت گرفته است .

وي اقدامات صورت گرفته را اينگونه توصيف كرد : سيستمي نمودن فرم هاي پر مصرف روزانه در سيستم اتوماسيون اداري به منظور مديرت الگوي مصرف و بهره وري ، تهيه و استقرار وب كيوسك در ساختمان ستاد جهت دريافت آخرين صورتحساب مشتريان ، اعلام رقم كنتور ، استقرار نرم افزار CRM  ثبت و پيگيري شكايات در راستاي توسعه خدمات دولت الكترونيك و پاسخگويي به ذينفعان ، توسعه مبادي ورودي ثبت و پيگيري شكايات ذينفعان از طريق سامانه پيامك 10008194 و تلفن گويا 33777123 در راستاي سهولت پاسخگويي به ذينفعان و برنامه ريزي جهت توسعه صدور قبوض آني و استقرار در سطح شهرهاي استان كردستان در راستاي محور ششم  توسعه خدمات الكترونيك  مي باشد.

دبير سلامت نظام اداري در مورد اطلاع رساني اين حوزه اظهار داشت : براي آگاهي بخشيدن به دانش كاركنان در مورد اقدامات صورت گرفته مسئولين  درحوزه سلامت نظام اداري و نيز انعكاس سخنان كاركنان ، مشتريان و پيمانكاران  ويژه نامه اي با نام "سلامت نظام اداري "بصورت الكترونيكي نيز تهيه گرديده است.

فرهاد احمدي در پايان سخنانش به نظرسنجي از ذينفعان اشاره و بيان داشت : در حوزه سلامت اداري و به منظور سنجش ميزان رضايت ذينفعان هرسال با بهره گيري از خدمات مشاوره  طرح نظرسنجي انجام مي گردد.

 

 

 

  • تاریخ درج خبر :
  • 1398/02/25 - ١٠:٠١
  • تاریخ بروز رسانی خبر :
  • تعداد بازدید خبر :
  • 149