صفحه اصلی > خبرها > اخبار روابط عمومی ها 


نسخه چاپي

تسريع فرآيند ارائه خدمات امدادی به مشتركين گاز با مکانیزه کردن مرکز امداد ارومیه

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از یکصد و پنج هزار تماس با پست امداد شهرستان ارومیه برقرار می شود که طی بازه زمانی کوتاه‌تری، امدادگران در محل حاضر می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی اظهار کرد: اين مركز كار امدادرساني به مشتركين شهرهای اروميه، نوشين، قوشچي، سرو، سيلوانا و روستاهاي تابعه را بر عهده دارد و در فصول سرد سال، به طور متوسط ماهانه به حدود 9900 مورد و در فصول گرم نیز به طور میانگین ماهانه 7700 مورد تماس را پاسخ می دهد.

وی با اعلام اینکه به طور متوسط در روزهای تابستاني حدود 250 و در روزهای زمستانی حدود 330 مورد تماس با این مرکز برقرار می شود، افزود: در تابستان روزانه حدود 50 مورد از تماس ها منجر به امدادرسانی و در زمستان حدود 100 تا 120 مورد منجر به امدادرسانی می‌شود.

به گفته شیخی، حدود 65 درصد تماس ها مربوط به ساير واحدهاي شركت گاز، به ویژه واحد قطع و وصل بوده و فقط 35 درصد تماس ها مربوط به وظايف واحد امداد است.

وی در خصوص اینکه با مكانيزه و سيستمي شدن عملیات امداد در شهرستان اروميه، امدادرساني نسبت به قبل، در چه بازه زماني انجام مي‌گیرد، گفت: مقايسه خروجي های نرم افزار امداد حاكی از كاهش 20 دقيقه ای زمان رسيدن به محل مورد نظر نسبت به قبل از راه اندازي امداد متمركز است؛ چنان که با محاسبه مدت زمان رسيدن نیروهای امدادی به محل مورد نظر بین سال های 1394 تا 1398، به این نتیجه می‌رسیم که در طول سال های مختلف، اين زمان از 45 تا 60 دقيقه متغير بوده اما با متمركزسازی امداد، اين زمان در سال 1399 به حدود 32 دقيقه در زمان‌هاي پيك، كاهش يافته است.

شیخی با اشاره به امکانات خودرویی این مرکز، اعلام کرد: در مجموع، تعداد 23 دستگاه خودرو در محدوده شهرستان اروميه در حال خدمت رسانی به مشتركين شركت گاز است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، سيستم این مرکز ظرفيت تحت پوشش قرار دادن دیگر شهرستان‌ها را نیز دارد که به مرور این کار انجام خواهد گرفت.

وی  درباره شرح وظایف این مرکز نیز گفت: ارائه خدمات امدادي مانند قطع و وصل گاز مشتركين، مهار و ايمن سازی فوران گاز در نشتی ها و يا حوادثی نظير انفجار، آتش سوزی، برخورد عوامل خارجی با خطوط لوله گازدار و...، كنترل حفاری ساير ارگان های خدمات رسان و يا مردمی و همكاری در اتصال خطوط جديد به تاسيسات گازدار، همكاری در تعميرات تاسيسات گازدار، بازديد ايستگاه هاي تقليل فشار اعم از CGS و TBS و برخی مصارف عمده نظير ايستگاه‌های تقليل فشار نيروگاه های سيكل تركيبی، كارخانجات سيمان و ... را بر عهده دارد.

شیخی با بیان اینکه از ساليان قبل شركت گاز استان همگام با سياست هاي كليدی دولت در حوزه پاسخگويی، تكريم ارباب رجوع و افزايش سطح كيفي خدمات و پشتيبانی، راه اندازی مركزي مدرن و مكانيزه جهت ارائه خدمات امدادی به مشتركين گاز طبيعي مركز استان را در برنامه كاری خود قرار داد، ادامه داد: با مكانيزه شدن پست امداد مركز استان، فرآيند ارائه خدمات امدادی به مشتركين گاز تسريع و دسترسی به اهدافی نظير ثبت و رويت مكان جغرافيايي تمامي درخواست های وارده بر روی نقشه های  GIS و ارجاع به گيرنده های اكيپ هاي امدادي جهت حضور نزديكترين اكيپ امدادرسان در محل نياز، اطلاع رسانی به موقع حوادث در طول شبانه روز، مديريت سريع تر وضعيت های اظطراری با توجه به دسترسي به نقشه های GIS خطوط و تاسيسات گازدار، كنترل وضعيت حضور خودروها  از طريق سامانه GPS و... محقق شد.

 

  • تاریخ درج خبر :
  • 1399/08/05 - ١٢:٣٥
  • تاریخ بروز رسانی خبر :
  • تعداد بازدید خبر :
  • 242